diumenge, 10 de juliol del 2011

Quim Monzó:el dinar de Nadal (El meu germà, 2001)



Escudella i carn d'olla (fotografia: Estrella Esteve)
Quim Monzó: El meu germà (fragment) (2001) ,Barcelona: Quaderns Crema.
Això del Toni va ser just després que la mare hagués portat a taula la plata amb els torrons i les neules. Havíem menjat la sopa de galets, la carn d’olla i el pollastre farcit, i, de cop, com si fos la cosa més normal del món, el cap del meu germà es va decantar cap endavant, molt a poc a poc, fins a clavar la cara al plat de torrons. Els pares es van quedar glaçats. Només tocar-los s’haurien esquerdat en mil bocins. Els vaig veure tan incapaços de reaccionar que, en una crítica mil·lèsima de segon, vaig decidir fer, jo també, com si tampoc no me n’adonés. De fet no se’l miraven: miraven la taula, just davant seu, forçant la vista per no veure’l, tan indefensos que, perquè no patissin, almenys de moment, vaig passar la mà per l’esquena del Toni i, per dreçar-li el dors, el vaig estirar pel coll del jersei. Com que tota aquesta activitat necessitava una justificació que la fes mínimament versemblant, vaig agafar el tovalló i li vaig eixugar els llavis.

Més informació sobre l'autor:

L\'autor a la UOC
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENGRANDEIX EL TEXT