dimecres, 13 de juliol del 2011

Paràbola del ric insensat

Peter Brueghel el Viejo (1565): La cosecha. Metropolitan Museum of Art, Nueva York

13 Llavors un d'entre la gent digué a Jesús:
--Mestre, ordena al meu germà que es parteixi amb mi l'herència.
 
14 Ell li respongué:
--Home, ¿qui m'ha manat que fos jutge o mediador entre vosaltres?
 
15 Llavors digué a la gent:
--Estigueu alerta, guardeu-vos de tota ambició de riquesa, perquè, ni que nedi en l'abundància, la vida d'un home no prové pas dels seus béns.
 
16 I els explicà una paràbola:
--A un home ric, la terra li va donar molt.
 
17 Ell pensava: "Què faré, si no tinc on guardar la meva collita?"
 
18 I es va dir: "Ja ho sé, què faré: tiraré a terra els meus graners, en construiré de més grans, hi guardaré tot el meu gra i els meus béns,
 
19 i em diré a mi mateix: Tens molts béns en reserva per a molts anys; reposa, menja, beu i diverteix-te."
 
20 »Però Déu li digué:
»--Insensat! Aquesta mateixa nit et reclamaran la vida, i tot això que has acumulat, de qui serà?
 
21 »Així passa amb el qui reuneix tresors per a ell mateix i no es fa ric davant de Déu.
 
(Lc, 12, 13-21). LA BÍBLIA (1993): Nou Testament. Lluc, Editorial Claret, Associació Bíblica de Catalunya i Societats Bíbliques Unides.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENGRANDEIX EL TEXT