dijous, 21 de juliol del 2011

Recepta per a una ànima turmentada

Naranjo Ruiz, Mónica (2008): Rabino XXII
Una vegada un home anà a visitar a un m’kubbal (un rabí erudit en Kabbalab, les ensenyances místiques jueves) que era també metge, per demanar-li consell sobre un assumpte de gran importància. “Estic molt malalt de l’ànima”, digué el visitant. “He comès molts pecats. Doneu-me un medicament que em curi la meva malaltia espiritual i m’ajudi a no cometre més pecats.”
El m’kubbal mirà l’home compassivament i digué: “Per a una persona com vós, l’esperit de la qual està molt turmentat, preneu una arrel d’humilitat i dues fulles, una de paciència i una d’esperança. Mescleu-les amb branques de la Torà i amb pètals rosats de saviesa. Poseu-ho tot en un morter de penediment i piqueu-ho bé amb molt d’amor i d’afecte. Afegiu-hi algunes gotes de temor de déu i mescleu-ho bé. Poseu aquesta mescla dins del forn i enceneu una flama d’agraïment a sota. Un cop sigui ben cuit, guardeu-ho en una ampolla de comprensió i beveu-ne amb una copa de bondat. Si feu això, mai més no cometreu un pecat i el vostre esperit quedarà completament en pau.”
Sternberg, Rabí Robert (1998). La cuina sefardita (La riquesa cultural de la saludable cuina dels jueus del Mediterrani). Editorial Zendrera Zariquiey. Barcelona, p. 390.

Més contes: CLIQUEU-HI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENGRANDEIX EL TEXT