dimecres, 8 d’agost del 2012

Xocolata desfeta

...
Riego, Rodrigo (2009)

COMERCIAL

Com cada primer dijous de mes, m'havia calçat les meves Reebok per anar a prendre un Cacaolat a la pastisseria Candela del carrer Petritxol, aprofitant un quinze per cent de descompte gràcies als cuponsde Sàpies. Però no vaig poder anar més lluny de la botiga Versace de mocadors i paraigües del número Twenty/Two, ja que una noia em va aturar, amb l'aire malhumorat de les models de Chanel, i de fet era gairebé tan bonica com la Judit Mascaró quan ven el perfum nº 5. Portava els cabells negres i llargs, acabats de pentinar a can Llongueras, una arracada Ferrara al nariu esquerre i un vestit de la penúltima temporada de Zara. Em va cridar: "Jo també tinc accions del golf Golden Green de Cassà de la Selva", i, abans que hagi pogut respondre, va treure un ganivet Pallarès de la seva bossa Mark & Spencer i me'l va clavar a la panxa, fent malbé la camisa NewMan que havia comprat a les rebaixes d'Hipercor.
Em vaig despertar dos dies més tard, al Pepsi Cola Mercy Hospital. Prop meu, un policia amb un uniforme patrocinat per Gladiator's semblava vigilar-me rere les seves ulleres Lacoste d'imitació. Després dproposar-me una Fanta, va felicitar-me: "Esteu de sort, les ferides abdominals es poden pagar amb sis mensualitats sense interessos amb la targeta MasterCard!, i tot seguit va preguntar-me: "El somriure d'aquella noia era ingenu com el de Naomi Campbell en un anunci dels laboratoris Schwarzkopf o entremaliat com el de George Clooney per a Nespresso?"  

LLUÍS, Joan-Lluís (2012): Xocolata desfeta. Exercicis d'espill. Editorial La Magrana, Les ales esteses; 281: Barcelona. Pàgines 208-209.


Presentació Xocolata desfeta. Entrevista a l'autor
Presentació Xocolata desfeta. Lectura de fragments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENGRANDEIX EL TEXT